Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Słupskiego Centrum Usług
Wspólnych
Słupskie Centrum Usług
Wspólnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
Biuletyn Informacji
Publicznej Słupskiego Centrum Usług Wspólnych.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-09-07
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-05-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo
zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- nie wszystkie elementy aplikacji np: tabele, komunikaty, są dostępne z poziomu
klawiatury
- niektóre z elementów znajdujące się na stronie mogą być nieobsługiwane przez
czytniki ekranów
- mogą zdarzyć się sytuację, że niektóre z nagłówków nie zachowują odpowiednią
strukturę hierarchiczną
- zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości
dostępne cyfrowo
- część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego
- nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm
potwierdzający
Z uwagi na ograniczenia systemu:
nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami
niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np: zewnętrzne biblioteki), a co za tym
idzie pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej
nie wszystkie elementy zamieszone na stronie posiadają odpowiedni kontrast
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- aplikacja nie zawiera materiałów audiowizualnych
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostęptności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-07-20
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-01-23
Deklarację sporządzono na
podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sebastian Makutynowicz.
- E-mail: s.makutynowicz@scuw.slupsk.pl
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej
informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu
7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest
możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą
lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Słupskiego Centrum Usług Wspólnych w Słupskich
Słupskie Centrum Usług Wspólnych oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o
którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób
przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu
7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie
może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot
publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji
mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można
także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Słupskie Centrum Usług Wspólnych, ul. Mickiewicza 32-34, 76-200 Słupsk
Budynek w którym znajduje się SCUW nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Przed głównym wejściem
znajdują się schody, natomiast przy tylnym wejściu znajduje się wysoki próg. Po wejściu do budynku w obu przypadkach
znajdują się schody. Budynek nie posiada podjazdów, wind ani toalet dostosowanych na potrzeby osób
niepełnosprawnych. Od frontu budynku (wejście główne) znajdują się 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób
niepełnosprawnych. Do SCUW może wejść osoba z psem asystującym, nie ma możliwość korzystania z tłumacza języka
migowego.
Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej. |